Markkinointisuunnitelma ja viestintäsuunnitelma

Markkinointisuunnitelma ja viestintäsuunnitelma, tai yhdistetty markkinointi- ja viestintäsuunnitelma, kertovat ne käytännön toimenpiteet ja keinot, joilla saavutat strategiset tavoitteesi. Niissä määritellään tarvittavat sisällöt, kanavavalinnat ja toimenpiteiden aikataulu, mikä auttaa sinua työn organisoimisessa ja resurssoinnissa.  

Vuosikellolla konkretisoit suunnitellut toimenpiteet selkeään muotoon

Vuosikello on konkreettinen tekemisen työkalu, jossa jokainen yksittäinen työ ja toteutus on etukäteen merkittynä. Näin vältyt yllätyksiltä ja saat markkinointiin ja viestintään johdonmukaisuutta. Kun tiedät esim. tulevat tapahtumat, sesongit tai uusien tuotteiden tai palveluiden lanseerausten ajankohdat, pystyt varautumaan niihin ajoissa. Vuosikello auttaa myös hahmottamaan toteutukseen tarvittavat resurssit.

Autamme markkinoinnin ja viestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa

Kerro meille markkinoinnin ja viestinnän haasteesi! Luomme kustannustehokkaan toimenpidesuunnitelman aikatauluineen, kanavavalintoineen ja viesteineen. 

Voit myös ulkoistaa meille koko markkinoinnin ja viestinnän hoidon. Lue lisää markkinoinnin päällikköpalvelusta

Prosessi

Projektin kesto noin 2-4 viikkoa.

Aloituspalaverissa määritellään yhdessä vuosikellon sisältöön vaikuttavat tekijät (mm. yrityksen toiminnan kannalta tärkeät tapahtumat, markkinoinnin kausivaihtelut ja sesongit) sekä sovitaan kohderyhmät ja viestintäkanavat.

Vuosikellon suunnittelu ja mahdollinen käytännön toimenpiteiden budjetointi.

Käydään yhdessä läpi toimenpiteet ja kampanjat.

Vuosikellon viimeistely palautteen mukaisesti. Tarvittaessa toistetaan vaiheet 3 ja 4, mikäli muutos- ja hyväksytyskierroksia on ueampia.

Kun asiakas on hyväksynyt sisällön, vuosikellon toimenpiteet voidaan siirtää haluttuun sähköiseen kalenterijärjestelmään.

Vuosikello on valmiina käyttöön ja käytännön toteutus voidaan aloittaa sovitun roolituksen mukaisesti.

Tarjouspyyntö

: 1000