Mikkelin Musiikkijuhlat

Tapahtumailmeitä ja markkinointia digistä printtiin

Mikkelin Musiikkijuhlien yhteistyökumppanina tuemme vahvasti festivaalin onnistumista luomalla tapahtumalle vuosittain visuaalisen ilmeen, verkkosivusisältöjä sekä markkinointikampanjoita ja -materiaaleja, joilla tavoitetaan konserttivieraat läheltä ja kauempaakin.

Yhteistyö on ollut helppoa, mutkatonta, luotettavaa, nopeaa ja erittäin ammattimaista. Kun näimme ensimmäisen luonnoksen vuoden 2022 festivaalin visuaalisesta ilmeestä, tuli välittömästi vahva kokemus, että nyt olemme tekemässä yhteistyötä mainostoimiston kanssa, joka ymmärtää musiikkijuhlien sielua ja ydintä ja osaa pukea sen visuaalisesti houkuttelevaan muotoon olematta pompöösi, vaan raikas, uskottava ja taidokas. Kixitin tekemä vuoden 2022 festivaalin visuaalinen ilme on yhdistelmä taiteellista hulvattomuutta ja ammattitaitoa. Se tuo esiin sanomamme ainutlaatuisen hienosti.

 – Teemu Laasanen, festivaalijohtaja vuoteen 2022

Visuaalinen ilme festivaalin vaihtuvan teeman mukaan

Mikkelin Musiikkijuhlien ilmeeksi olemme luoneet festivaalin vuosittaista teemaa henkivän visuaalisuuden.

Mikkelin musiikkijuhlien tapahtumailme 2024.

Mikkelin musiikkijuhlien tapahtumailmeet vuosilta 2021-2023.

Paikallista ja maanlaajuista näkyvyyttä digissä, printissä ja kadunvarsilla

Potentiaalisten konserttivieraiden tavoittamiseksi toteutimme  vuoden 2023 festivaalille digi- ja some- ja natiivikampanjoita, ulkomainontaa sekä printtimainontaa. Brändikampanjaa seurasivat lehtimainokset Helsingin Sanomissa ja seudun kesälehdissä.

Brändikampanjan ohella toteutimme bannerikampanjoita, taktisia somekampanjoita sekä natiivikampanjan näkyvyyden maksimoimiseksi. Tällä kombinaatiolla potentiaaliset kohderyhmät on tavoitettu hyvin.

Uudistetut verkkosivut

Kesän 2023 festivaalin markkinointiin uudistimme Mikkelin Musiikkijuhlien verkkosivut. Verkkosivut saivat jo alkumetreillään kiitosta visuaalisuudesta, selkeydestä ja käytettävyydestä.

Mikkelin Musiikkijuhlille toteuttamamme kokonaisuus

  • Vuosittain vaihtuva visuaalinen ilme
  • Verkkosivujen uudistus
  • Verkkosivusisältöjä
  • Digikampanjat (banneri-, some- ja natiivikampanjat sisältöineen)
  • Ohjelmistoesitteet
  • Lehti-ilmoitukset
  • Flyer
  • Kadunvarsimainokset
  • Ikkunajulisteet

Musiikkijuhlat on ollut erittäin tyytyväinen yhteistyöhön. Kixitillä on ammattimainen, tehokas ja luova ote kokonaisvaltaiseen markkinointiin, ja olemme saaneet paljon hyviä ehdotuksia siitä, miten konserttejamme ja festivaalia kannattaa markkinoida kustannustehokkaasti. Kixit ei ole meille vain mainos/markkinointitoimisto, vaan kumppani, jonka kanssa teemme aitoa yhteistyötä mukavien ihmisten kanssa.

– Mikko Leppänen, festivaalijohtaja vuoteen 2023