Ajankohtaista

Yritysilmeet ja -grafiikat

Hyvä yritysilme on yksilöllinen ja yrityksen näköinen. Yritysilmeen on kestettävä aikaa ja sen on toimittava mitä moninaisimmissa kanavissa ja toteutuksissa. Samaa ilmettä on pystyttävä hyödyntämään autoteippauksessa, tuotepakkauksessa ja someviestinnässä. Sen on toimittava animoituna 3D-toteutuksena sekä polttomerkittynä lahjatavarassa. Ilmeen on oltava yhtä toimiva käyntikortin kulmassa kuin seinänkokoisessa tulosteessakin.

Yritysilme on yksi yrityksen arvokkaimmista omaisuuksista

Yritysilme on yritykselle yksi tärkeimmistä ja arvokkaimmista omaisuuksista. Se erottaa yrityksen kilpailijoista ja ohjaa asiakkaita valinnoissaan. Ihmisen mielikuvat rakentuvat monesti logon ja graafisen ilmeen kautta. Yrityksen viesteissä ympärillä olevat kuvat ja sisällöt voivat muuttua, mutta logoon luotetaan ja se tunnistetaan. Siksi yritysilmeeseen kannattaa panostaa. Valitettavan usein näkee yrityksiä, jotka pihistävät graafisessa ilmeessä. Laatua, uskottavuutta ja palvelun korkeaa tasoa on vaikea myydä, jos yritysilme ei ole kunnossa.

Vanhaakin ilmettä kannattaa aika ajoin viilata

Jo käytössä oleva yritysilme on myös usein asia, johon harva yritys haluaa kysyä asiantuntijan kommenttia. Usein oletetaan, että muutokset ilmeessä tarkoittavat aina isoa laskua. Näin ei tarvitse asian olla. Me annamme mielellämme asiantuntija-arvion siitä, millaisia toimenpiteitä esimerkiksi vuosikausia käytössä ollut ilme kaipaisi. Ja meillä on myös pokkaa sanoa, jos ilme on toimiva eikä muutostarpeita ole. Turhia muutoksia ei kannata tehdä, mutta aina kannattaa asioita katsoa hieman uusin silmin. Tässä työssä me olemme apunasi.

Jaa