Toteutimme asiakkaallemme saavutettavat ja visuaaliset verkkosivut sekä monipuolisia viestintämateriaaleja Etelä-Savon älykkään erikoistumisen strategiasta. Sivusto ja materiaalit palvelevat sekä suurta yleisöä että strategisten painopisteiden kanssa toimivia.
Uudistimme Etelä-Savon maakuntaliiton verkkosivut uuden graafisen ilmeen mukaisesti. Lähtökohtana oli varmistaa saavutettavuus kaikissa sisällöissä. Päivitimme samassa yhteydessä myös Etelä-Savo ennakoi -sivuston hyödyntäen samaa selkeää visuaalisuutta. Yhtenäisellä ilmeellä maakunnan asiaa on hyvä viedä eteenpäin molemmissa kanavissa.
Etelä-Savon älykkään erikoistumisen strategia sai tuekseen visuaalisen ilmeen, kuvituksia, verkkosivusisällöt ja viestintämateriaaleja, joiden avulla Etelä-Savon vahvuudet ja strategiset painopisteet avautuvat ymmärrettävästi. Pidimme lisäksi sidosryhmille viestintätyöpajan ja loimme sen pohjalta viestintäohjeen ydinviesteineen Etelä-Savon älykkäästä erikoistumisen strategiasta ja klustereista viestimiseen.
Etelä-Savon vahvuudet – metsä, vesi, ruoka, matkailu ja hyvinvointi – saivat monikäyttöiset piirrossymbolit, joita voidaan hyödyntää kaikessa aiheisiin liittyvässä viestinnässä. Samat symbolit toistuvat esitysmateriaaleissa, esitteissä, verkkosivuilla ja somepostauksia varten tehdyissä kuvissa.
Viestintäpakettimme Etelä-Savon älykkään erikoistumisen strategian ja klustereiden viestintään sisälsi seuraavat materiaalit:
Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön mainostoimisto Kixitin kanssa, sillä joustavuus, aikatauluissa pysyminen ja kokonaisuuden hallinta oli tärkeää laajan viestintämateriaalin tuottamisessa. Tuotettu materiaali oli sisällöllisesti ja visuaalisesti laadukasta ja tarkoituksenmukaista, ja sitä voidaan hyödyntää eteläsavolaisissa organisaatioissa vuosia eteenpäin.
– Kaisa Voutila, projektipäällikkö, Etelä-Savon Maakuntaliitto
Konsertti- ja kongressitalo Mikaelissa Mikkelissä järjestettävä Päämajasymposium pureutuu vuosittain ajankohtaisiin aiheisiin, joista keskustelemassa ovat eri alojen johtavat asiantuntijat. Kixit on tehnyt Päämajasymposiumille logon, visuaalisen ilmeen ja markkinointia vuodesta 2019.
Kaikille avoin ja maksuton Päämajasymposium on näkynyt paikallislehdissä ja Mikkelin kadunvarsimainonnassa, ja somemainonnalla tapahtumalle on saatu mukavasti näyttökertoja ja kattavuutta sekä paikallisesti että koko Suomessa.