Suoraan sisältöön

Hakusanamainonta

Google Ads -hakusanamainonta eli SEM (Search Engine Marketing)

Google Ads -hakusanamainonnan avulla olet esillä silloin kun asiakkaasi jo etsivät sinua. Hakusanakampanjaan rakennetaan käyttäjien hakutermeihin perustuvia mainoksia, jotka näytetään käyttäjälle hänen tehdessään haun. Mainoksesi näkyy tällöin juuri oikealle kohderyhmälle, joka on jo hakemassa tuotettasi tai palveluasi.

Hakusanamainoksissa maksetaan vain klikkauksista, eli jos käyttäjä ei klikkaa mainostasi josta ohjataan sivustollesi, ei myöskään kustannuksia synny. Hakusanamainonta on erittäin kustannustehokasta ja tarkasti mitattavaa.


Hakutermien selvittäminen

Myös hakusanamainonnan lähtökohta, kuten hakukoneoptimoinninkin, on hakusanatutkimus, jonka avulla selvitetään millä hakutermeillä tuotteitasi tai palveluitasi haetaan ja näin olemme heti esillä käyttäjän tehdessä haun. Hakusanamainonnassa voidaan hyödyntää hakukoneoptimointia varten tehtyä hakusanatutkimusta ja päinvastoin.

Kampanjoiden optimointi

Hakusanakampanjoita tulee optimoida säännöllisesti, jotta päästään parhaisiin mahdollisiin tuloksiin eli saadaan mahdollisimman paljon juuri oikeanlaisia kävijöitä sivustolle.

Myös display-mainontaa voidaan tehdä Google Adsilla tai ohjelmallisena ostamisena.

Luova kampanjasuunnittelu  •  Seuranta  •  Tulosanalysointi

Kiinnostuitko?