Idänportin Helmi on kesäkuussa 2025 Juvan itäporttiin avattu kahvila-ravintola ja lähituotetori, jonka missiona on tarjota paikallisia makuja, sujuvaa lounaspalvelua ja aitoa lähituotearvoa. Sirkku ja Juha Kontion perustama yritys tarvitsi starttivaiheeseen kokonaisvaltaisen näkyvyyden paketin – niin verkkoon kuin teiden varsille. Meidän tehtävämme oli antaa Helmen loistaa.
Idänportin Helmen logo sai innoituksen Sirkun Helmi-tädistä, josta suunnittelimme yritykselle lämpimän ja helposti tunnistettavan visuaalisen identiteetin. Ilme näkyy paikan päällä, tienvarsinäytöillä, printtimateriaaleissa, verkkosivuilla sekä yrityksen somekanavissa.
Rakensimme selkeät verkkosivut, jonne yrittäjän on helppo päivittää ajantasaiset lounaslistat, tuote-esittelyt ja yhteystiedot. Sivusto toimii sujuvasti myös mobiililaitteilla.
Nopeasti saimme luotua yritykselle myös Facebook- ja Instagram -profiilit sekä käynnistettyä somekampanjat kahvila-ravintolan avautumisen mainostamiseksi. Lyhyellä kampanja-ajalla ja maltillisella budjetilla yritys sai somessa hyvin huomiota ja kiinnostuneita – noin sata klikkausta päivässä. Ensimmäisen viikon aikana verkkosivulla vierailijoita oli noin 2000.
Näillä työkaluilla ja toimilla asiakkaat löytävät uuden yrityksen: