Idänportin Helmi

Ilme ja näkyvyys uuden kahvila-ravintolan alkutaipaleelle 

Idänportin Helmi on kesäkuussa 2025 Juvan itäporttiin avattu kahvila-ravintola ja lähituotetori, jonka missiona on tarjota paikallisia makuja, sujuvaa lounaspalvelua ja aitoa lähituotearvoa.  Sirkku ja Juha Kontion perustama yritys tarvitsi starttivaiheeseen kokonaisvaltaisen näkyvyyden paketin – niin verkkoon kuin teiden varsille. Meidän tehtävämme oli antaa Helmen loistaa.

Brändi ja visuaalinen ilme

Idänportin Helmen logo sai innoituksen Sirkun Helmi-tädistä, josta suunnittelimme yritykselle lämpimän ja helposti tunnistettavan visuaalisen identiteetin. Ilme näkyy paikan päällä, tienvarsinäytöillä, printtimateriaaleissa, verkkosivuilla sekä yrityksen somekanavissa. 

Helppokäyttöiset verkkosivut yrityksen tarpeisiin

Rakensimme selkeät verkkosivut, jonne  yrittäjän on helppo päivittää ajantasaiset lounaslistat, tuote-esittelyt ja yhteystiedot. Sivusto toimii sujuvasti myös mobiililaitteilla. 

Somekanavat ja avajaiskampanjat käyntiin

Nopeasti saimme luotua yritykselle myös Facebook- ja Instagram -profiilit sekä käynnistettyä somekampanjat kahvila-ravintolan avautumisen mainostamiseksi. Lyhyellä kampanja-ajalla ja maltillisella budjetilla yritys sai somessa hyvin huomiota ja kiinnostuneita –  noin sata klikkausta päivässä. Ensimmäisen viikon aikana verkkosivulla vierailijoita oli noin 2000. 

Paketti yrityksen sujuvaan starttiin

Näillä työkaluilla ja toimilla asiakkaat löytävät uuden yrityksen:

  • Yhtenäinen ja tunnistettava brändi
  • Toimivat verkkosivut ja näkyvyys hakukoneissa
  • Selkeästi brändätyt liiketilat
  • Vaikuttava avajaiskampanja somessa ja tienvarsilla