Suoraan sisältöön

Somemarkkinointi

Somemarkkinointi

Somen avulla tavoitat kohderyhmäsi tehokkaasti ja se toimii myös asiakaspalvelukanavana. Onnistunut somemarkkinointi vaati määrätietoista työtä, kärsivällisyyttä, innovatiivisuutta ja uskallusta – mutta se voi myös kasvattaa merkittävästi myyntiä, lisätä brändisi arvoa, sitouttaa potentiaalista asiakaskuntaasi ja tuoda yrityksellesi sekä euroja että uskottavuutta.


Somejulkaisut

Somejulkaisuja suunnitellessa kannattaa tehdä pidemmän ajan suunnitelma julkaisuista. Suunnitteluvaiheessa määritellään tavoitteet ja mittarit sekä teemat sisältöineen sekä se, kuinka ja kuka julkaisut tekee. Sisällöntuotannossa kannattaa muistaa aina oma brändi. Somepäivitysten tulisi olla merkityksellisiä ja sisältää jotain käyttäjälle hyödyllistä. Myös julkaisujen visuaalisuuteen tulee kiinnittää huomiota. Löydy niistä kanavista missä kohderyhmäsikin on! Ja muista olla läsnä, vastaa ja reagoi nopeasti kanaviisi tuleviin viesteihin. Kerää tietoa somekäyttäytymisestä ja päivitä strategiaasi sen perusteella.

Facebook-mainonta

Facebookissa et tavoita kaikkia tykkääjiäsi tai kohderyhmiäsi pelkillä julkaisuilla. Mainonta on näkyvyyden varmistamiseksi välttämätöntä Suomen suosituimmassa somekanavassa. Facebook-mainonta on kustannustehokasta ja sillä tavoitat kohderyhmäsi tehokkaasti oikeaan aikaan.

Mainontaa voidaan kohdistaa esimerkiksi iän, sukupuolen, sijainnin tai kiinnostuksen kohteiden perusteella tai uudelleenmarkkinointina nettisivuillanne käyneille.

Instagram-mainonta

Suomen toiseksi suosituimmassa somekanavassa tehdään visuaalista tarinankerrontaa, jolla voidaan parantaa yrityksen tunnettuutta. Instagram-postausten tulee tukea omaa brändiä. Instagram-mainonnalla voit kasvattaa asiakaskuntaasi.

Somestrategiat • Sisältösuunnittelu • Sisältötuotanto

Kiinnostuitko?