Visit Saimaa

Monipuolinen markkinoinnin kokonaisuus Saimaan seudun matkailua vauhdittamaan

Saimaan alueen matkailumarkkinointi on kuulunut vahvasti toimistomme vuodenkiertoon. Visit Saimaa -hankkeelle toteuttamamme markkinointi on ollut monipuolinen kokonaisuus brändin uudistamista, lehtituotantoa, TV- ja digikampanjoita, kadunvarsimainontaa, markkinointivideoita ja verkkosivusisältöjä.

Pure Saimaa -lehden täydeltä Saimaan matkailukohteita

Yhdessä Visit Saimaa -hankkeen kanssa olemme koonneet vuosien varrella Saimaan parhaat matkailukohteet ja mahtavimmat ruokapaikat samoihin kansiin kahdesti vuodessa. Tiimimme on toteuttanut lehden kuvituksen, taiton sekä kirjoittanut sisältöä. Helsingin Sanomien liitteenä ilmestyvällä lehdellä on seudun matkailulle saatu näkyvyyttä laajasti.

Visuaalinen lukupaketti Savonlinnan seudun talvitärpeistä

Taitoimme Visit Lake Saimaalle matkailuesitteen Savonlinnan seudun talvisista tapahtumista, touhuista ja huveista muikun troolauksesta muihin talvisiin seikkailuihin. Neljäkymmentäsivuinen "Frozen Saimaa" -esite kattaa seudun yritysten tarjonnan majoituksineen, ravintoloineen, kahviloineen ja palveluineen. 

Halusimme luoda taitossa mahdollisimman visuaalisen kokonaisuuden, jossa lukija löytää mielenkiintoisia kuvia ja sisältöjä esitteen joka sivulta. Tutustu esitteeseen alta!

Brändiuudistus ydinviestinä “Vastavoimaa arjelle”

Toteuttamamme brändiuudistuksen lähtökohtana oli alueen inhimillisyys ja monipuolisuus, jota korostimme käsin kirjoitetun tunnuksen pehmeydellä. Monille asiakkaillemme olemme toteuttaneet brändikirjoja, mutta Visit Saimaan hankeyrityksille teimme bändikirjan. Brändiuudistuksessa hiottiin myös uusi slogan "vastavoimaa arjelle", joka kuvastaa seudun tarjoamaa rentoutumista ja yhtä Saimaan alueen vahvinta tuotetta eli saunavastaa ja saunan lempeitä löylyjä.

Uudistettu brändi näkyi vahvasti sekä verkkosivuilla, pääkaupunkiseudun ulkomainoskampanjassa, televisiossa ja  digikampanjoissa.

Ohjelmallisen ostamisen eli XBuy-bannerikampanja

Brändinmukainen ohjelmallisen ostamisen bannerikampanjalla saimme kerättyä reilusti yli miljoona näyttöä. Bannerit näkyivät valtakunnan ykkösmedioissa omalle kohdennetulle yleisölle sekä reta-banneri sivustolla jo käyneille.