Markkinoinnin auditointi on tehokas keino varmistaa, että markkinointistrategia, -toimenpiteet ja -kampanjat tukevat liiketoiminnan tavoitteita parhaalla mahdollisella tavalla.
Auditoinnin avulla analysoidaan nykyiset markkinointikäytännöt, tunnistetaan vahvuudet ja kehityskohteet sekä luodaan markkinoinnista selkeämpi kuva. Se tarjoaa arvokasta tietoa asiakasymmärryksen, resurssien kohdentamisen ja markkinoinnin tuottavuuden parantamiseen.
Auditoinnin tuloksena yritys saa konkreettisia parannusehdotuksia, jotka auttavat kehittämään yrityksen strategiaa ja brändiä. Lisäksi auditoinnin pohjalta voimme laatia markkinoinnin toimenpidesuunnitelma ja luoda markkinoinnin vuosikello jatkoa varten.
Kattava markkinoinnin auditointi sisältää seuraavat vaiheet:
Auditointiin sisältyy kaksi työpajaa asiakkaan kanssa. Ensimmäisessä työpajassa paneudutaan markkinoinnin nykytilaan ja annetaan oikeudet tileihin. Toisessa työpajassa pureudutaan auditoinnissa tehtyihin havaintoihin ja laaditaan kehityssuunnitelma.
Projektin kesto noin 3-4 viikkoa.