Natiivimainonta

Natiivimainonnalla saamme sisältösi laajasti aiheesta kiinnostuneiden asiakkaiden ulottuville. Natiivimainonta on medioissa, kuten Ilta-Sanomien, MTV:n tai alueellisten medioiden verkkosivuilla näkyvä uutismainen mainos, joka ohjaa verkkosivuille tai sivuston päällä näkyvään artikkeliin. Mainos herättää mielenkiinnon ja natiiviartikkeli tarjoaa lukijalle lukuelämyksen sekä inspiroivaa ja hyödyllistä tietoa. 

Natiivimainonnan hyödyt

  • Saat aiheelle laajaa näkyvyyttä eri verkkomedioissa

  • Sopii aiheen kuin aiheen tehokkaaseen markkinointiin sekä B2B- että B2C-sektorilla

  • Sisältöartikkeli herättää kohdeyleisön mielenkiinnon ja johdattaa lukijan haluamallesi verkkosivulle

  • Saat sivustollesi laadukasta liikennettä, eli asiasta aidosti kiinnostunutta lukijakuntaa

  • Budjetti sovitaan ennakkoon, jolloin maksat vain mainoksen klikkauksista, et näkyvyydestä

Kiinnostava artikkeli koukuttaa

Natiivikampanja antaa mahdollisuuden kertoa asiaa mielenkiintoisesti ja syvällisesti. Kiinnostava sisältö on a ja o natiivikampanjan toimivuudessa. Saat meiltä ammattitaidolla kirjoitetut ja kohderyhmää puhuttelevat artikkelisisällöt aiheista kuin aiheista. Lue lisää Copywriting-palvelustamme. 

Näin natiivikampanjan hinta muodostuu

Natiivimainonnan hinta perustuu mainoksen klikkauksiin. Kun mainokset rakennetaan niin, että ne puhuttelevat oikeaa kohderyhmää, maksat vain relevanteista kontakteista. 

Verkkomedioiden mainospaikat ostetaan ohjelmallisesti huutokaupassa eli tiettyä listahintaa ei ole, vaan hinta määräytyy markkinatilanteen mukaan. Natiivikampanjan budjetti määritellään ennakkoon ja se ei ylity kampanjan edetessä. 

Natiivikampanjan hintaesimerkki

Natiivikampanjan CPM keskimäärin noin 4 € (CPM tarkoittaa hintaa, jonka maksat tuhannesta mainoksen näyttökerrasta).

Tässä esimerkki natiivikampanjan hinnoittelusta:

  • Kohdistus: Mikkeli

  • Kampanjan kesto: 2 viikkoa

  • Mediabudjetti: 1000 €

  • Tulosodotus*) 200 000 näyttöä ja 1000 klikkausta

*) kampanjan tulosodotus perustuu aiempien kampanjoiden tuloksiin. 

Natiivimainoskampanjan prosessi: 

Vaihe 1 - Suunnittelu 

Natiivimainoskampanja suunnitellaan sisällön, aikataulun, kohdennuksen, budjetin ja tavoitteen suhteen yhdessä asiakkaan kanssa.

Vaihe 2 - Haastattelu 

Kampanjan tekstiä suunnitellaan ja asiantuntijaa haastatellaan ennalta mietittyjen aiheiden ja kysymysten pohjalta. 

Vaihe 3 - Kuvaus 

Kampanjaan kuvataan tekstiin sopivat ja laadukkaat, huomiota herättävät kuvat, tai kampanjan mainoskuvat taitetaan olemassa olevien kuvien pohjalta. 

Vaihe 4 - Kirjoitus 

Kampanjan kirjoitusprosessiin kuuluu vedoskierros sekä tarvittavat aihemuutokset tai korjaukset. 

Vaihe 5 - Käynnistys 

Hyväksytty kampanja luodaan natiivialustalle ja käynnistetään aikataulun sekä budjetin ja kohdennuksen mukaisesti. 

Vaihe 6 - Valmista tuli 

Kampanja-ajan päätyttyä asiakkaalle raportoidaan kampanjan tulokset. Pidemmän aikavälin kampanjoille voidaan tehdä väliraportointeja. 

Meiltä mediatilaa ja kampanjakohdennus

Lue lisää digimainonnan mediatilan ostamisesta sekä kampanjan kohdentamisesta

Mikkelin joulutorille näkyvyyttä digimainonnan keinoin

Lue referenssi

Monipuolista markkinointisuunnittelua pankkipalveluista

Lue referenssi

Tuloksellista markkinointikampanjointia Etelä-Savon vapaa-ajanasumisesta

Lue referenssi

Tilaa uutiskirje

Uutiskirjeemme tilaajana pysyt ajan hermolla toimistomme ajankohtaisista asioista ja vinkeistä.