Markkinointistrategia ja viestintästrategia ovat tärkeät työkalut ohjaamaan päivittäistä toimintaa halusitpa tavoittaa uusia kohdeyleisöjä, kasvattaa liikevaihtoasi tai tehdä brändiäsi tunnetuksi. Lähtökohtana on yrityksesi strategia sekä kohderyhmän ja sen tarpeiden ymmärtäminen.
Markkinointistrategia vetää punaisen langan kohderyhmän tarpeiden, yrityksesi arvolupauksen, toimintakentän ja liiketoimintatavoitteiden sekä niiden keinojen välille, joilla saat kohdeyleisösi toimimaan haluamallasi tavalla. Viestintästrategiassa luot raamit viestinnälliselle vaikuttamiselle tavoitteidesi mukaan.
Saat meiltä sparrausta seuraavissa markkinointistrategian ja viestintästrategian osa-alueiden suunnittelussa:
Yrityksesi brändin ja nykytilanteen analysointi
Tärkeimpien kohderyhmien kartoitus
Yrityksesi mitattavien tavoitteiden asettelu
Yrityksen arvojen ja asiakaslupauksen kiteyttäminen
Markkinoinnin ja viestinnän tavoitteiden asettaminen
Ydinviestien laadinta markkinointiin ja viestintään
Markkinointi- ja viestintäsuunnitelmissa määritellään kampanjat ja yksittäiset toimenpiteet, joilla strategiset tavoitteet saavutetaan. Saat siihen meiltä ammattitaitoisen osaamisen sekä monipuolisen keinovalikoiman. Lue lisää markkinointi- ja viestintäsuunnitelmista.
Uutiskirjeemme tilaajana pysyt ajan hermolla toimistomme ajankohtaisista asioista ja vinkeistä.