Ohjelmallinen ostaminen eli XBuy-mainonta

Kustannustehokasta ja tarkasti kohdennettua bannerimainontaa kaikkiin medioihin.

XBuy on automaattinen ohjelmallisen ostamisen palvelu, jolla voi ostaa display-mainontaa eli bannerimainontaa eri medioihin. Display-mainonta sopii erityisen hyvin brändin tunnettuuden kasvattamiseen ja näkyvyyden laajentamiseen.  

Miksi XBuy toimii?

XBuy-mainonta perustuu ohjelmalliseen ostamiseen, jossa mainoksesi tavoittaa oikeat kohderyhmät oikeaan aikaan – riippumatta siitä, millä verkkosivuilla he liikkuvat. Näin mediabudjettisi käytetään tehokkaasti ilman turhia näyttöjä.

Käytössämme on lisäksi evästeettömät yleisöt, mikä mahdollistaa kohdennetun mainonnan myös muuttuvassa digimarkkinoinnin ympäristössä.

Display-mainonnan hyödyt

  • Tarkka kohdennus – viestisi tavoittaa oikean yleisön oikeaan aikaan
  • Tuloksellinen display-mainonta – ohjelmallinen ostaminen tehostaa mainosten vaikuttavuutta
  • Laadukas liikenne – potentiaaliset asiakkaat ohjautuvat verkkosivuillesi
  • Helppous ja läpinäkyvyys – kampanjan ostaminen, toteutus ja raportointi hoituvat kauttamme
  • Laaja kanavavalikoima – pääsy kotimaisiin ja kansainvälisiin medioihin
  • Mitatta­vuus ja optimointi – kampanjoita seurataan reaaliajassa ja raportit tukevat jatkokehitystä

Missä XBuy-mainoksesi voi näkyä?

XBuy tarjoaa pääsyn laajaan valikoimaan suosittuja kotimaisia ja kansainvälisiä medioita, erikois- ja harrastesivustoja sekä some- ja yhteisöpalveluita. 

Käytössäsi on esimerkiksi nämä sekä tuhannet muut kanavat:

iltalehti.fi • iltasanomat.fi • tori.fi • foreca.fi • imgur.com • nettiauto.com • mtvuutiset.fi • hs.fi • suomi24.fi • kotikokki.fi • dailymail.co.uk • seiska.fi • luukku.com • telsu.fi • etuovi.com • ampparit.com • nettimoto.com • ratkojat.fi • vauva.fi • finnkino.fi • spotify.com • 9gag.com • kaleva.fi • kaksplus.fi • nettikone.com • yahoo.com • expressen.se • accuweather.com • google.com • ebay.com • aamulehti.fi • voice.fi • happypancake.fi • telkku.com • msn.com • wikia.com • anna.fi • salibandy.fi • lenovo.com • kauppalehti.fi • postimees.ee • aftonbladet.se • fandom.com • reddit.com • oikotie.fi • mobile.de • a-lehdet.fi • findit.fi • huuto.net • op.gg • ess.fi • apple.com • satakunnankansa.fi • rantapallo.fi • askelterveyteen.com • muropaketti.com • vuokraovi.com • menaiset.fi • kotiliesi.fi • e-kontakti.fi • talouselama.fi • kinuskikissa.fi • radionova.fi • tilannehuone.fi • esaimaa.fi • kouvolansanomat.fi • nettivene.com • soppa365.fi • ruutu.fi • helsinginuutiset.fi • cnn.com • iskelma.fi • kodinkuvalehti.fi • meillakotona.fi • savonsanomat.fi • jamsanseutu.fi • wordpress.com • hellapoliisi.fi • facebook.com • jamsanseutu.fi • nettimokki.com • pelikone.fi • linkedin.com • uutisvuoksi.fi • kuntoplus.fi • fonecta.fi •  etlehti.fi • talkbass.com • apu.fi • lily.fi • iltv.fi • mtv.fi • mynet.com • tiede.fi • hyvaterveys.fi • meidanperhe.fi • weather.com • time.com • valitutpalat.fi • 1001pelit.com • deitti.net • marmai.fi • radiocity.fi • hintaseuranta.fi • ebookers.com

XBuy-kampanjan hinnoittelu 

XBuy-mainospaikat ostetaan ohjelmallisesti huutokaupassa, jolloin hinta määräytyy markkinatilanteen mukaan. Kampanjan kattohinta määritellään etukäteen, joten budjetti pysyy hallinnassa ilman yllätyksiä.

Mitä useamman kokoisia mainos- tai videobannereita kampanjassa on tarjolla, sitä paremmat mahdollisuudet on saada mainospaikkoja edullisempaan hintaan. Yleensä kampanjassa on 7-10 erikokoista banneria samalla viestillä. 

Esimerkkejä XBuy-kampanjan hinnoittelusta

XBuy-kampanjan hinta kohdennuksista, medioista ja kampanjamateriaalista riippuen:

  • Mainosnäytöt: noin 2–25 €/CPM (hinta per 1000 näyttökertaa)
  • Yleisökohdennukset: Alkaen 1 €/CPM
  • Optimointi: Mitä enemmän mainoskokoja (7–10 eri formaattia) kampanja sisältää, sitä todennäköisemmin mainospaikkoja saa edullisempaan hintaan.

Kampanjan budjetti sovitaan etukäteen, joten kustannukset pysyvät hallinnassa ilman yllätyksiä. Suurempi budjetti tuo myös laajemman näkyvyyden

Kohdennetut yleisöt XBuy-kampanjassa

XBuy-kohdennukset perustuvat medioiden, tutkimuslaitosten ja yleisöjen rakentamiseen erikoistuneiden yritysten analytiikkaan. Kohdennuskriteereinä voidaan käyttää esimerkiksi seuraavia: 

  • Sijainti – maa, kaupunki, alue
  • Demografiset tiedot – ikä, sukupuoli, kieli
  • Kiinnostuksen kohteet ja ostokäyttäytyminen
  • Työrooli ja toimiala

Haluatko tehokasta ja kohdennettua bannerimainontaa?

Lue lisää digimainonnan mediatilan ostamisesta ja kampanjavaihtoehdoista.   Ota yhteyttä, niin suunnitellaan juuri sinun kohderyhmällesi sopiva kampanja!

Prosessi

Bannerimainoskampanjan sisältön, aikataulu, kohdennus, budjetti ja tavoite suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa.

Kampanjaan luodaan huomion kiinnittävät mainosbannerit kampanjailmeen mukaisesti.

Kampanja rakennetaan ohjelmallisen ostamisen alustalle ja kampanjan luonnos hyväksytetään asiakkaalla.

Hyväksytty kampanja käynnistetään aikataulun mukaisesti pyörimään valituilla sivustoilla ja yleisöillä.

Kampanjan päätyttyä asiakkaalle raportoidaan kampanjan tulokset. Pidemmän aikavälin kampanjoille teemme väliraportointeja.

Tarjouspyyntö

: 1000