Ohjelmallinen ostaminen eli XBuy-mainonta

XBuy on automaattinen ohjelmallisen ostamisen palvelu, jolla voi ostaa display-mainontaa eli bannerimainontaa eri medioihin. Display-mainonta sopii erityisesti brändimainontaan. 

XBuy-bannerikampanjalla kohdistamme viestisi siten, että se näytetään vain halutuille asiakkaille riippumatta siitä, millä verkkosivuilla he liikkuvat. Näin mediabudjettisi ei valu hukkaan ja etukäteen sovituissa kuluissa on helppo pysyä. XBuyssa käytössämme ovat myös evästeettömät yleisöt

Miksi XBuy?

Tässä muutamia syitä, miksi valita XBuy-kampanja: 

  • Kampanjat osuvat juuri oikealle kohderyhmälle, oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa

  • Ohjelmallinen ostaminen tekee Display-mainonnasta tuloksellista

  • Potentiaaliset asiakkaat ohjautuvat sivustollesi

  • Kampanjan ostaminen, toteuttaminen ja raportointi hoituu kokonaan meidän kauttamme ilman välikäsiä

  • Käytettävissä on valtava määrä kanavia

  • Mainonta on tarkasti mitattavaa 

  • Saat kampanjan päätteeksi raportin, jonka tulosten pohjalta mainontaa voidaan kehittää edelleen

Tarjoamme käyttöösi valtavan määrän eri kanavia ja kohdennusdataa

XBuy-palvelu tuo käyttöösi runsaasti kotimaisia ja maailmanlaajuisia verkkomedioita. Dataa hyödyntämällä voimme kohdentaa viestin juuri potentiaalisille asiakkaillesi. Kampanjoita seurataan ja optimoidaan reaaliajassa.

Käytössäsi esimerkiksi nämä sekä tuhannet muut kanavat:

iltalehti.fi • iltasanomat.fi • tori.fi • foreca.fi • imgur.com • nettiauto.com • mtvuutiset.fi • hs.fi • suomi24.fi • kotikokki.fi • dailymail.co.uk • seiska.fi • luukku.com • telsu.fi • etuovi.com • ampparit.com • nettimoto.com • ratkojat.fi • vauva.fi • finnkino.fi • spotify.com • 9gag.com • kaleva.fi • kaksplus.fi • nettikone.com • yahoo.com • expressen.se • accuweather.com • google.com • ebay.com • aamulehti.fi • voice.fi • happypancake.fi • telkku.com • msn.com • wikia.com • anna.fi • salibandy.fi • lenovo.com • kauppalehti.fi • postimees.ee • aftonbladet.se • fandom.com • reddit.com • oikotie.fi • mobile.de • a-lehdet.fi • findit.fi • huuto.net • op.gg • ess.fi • apple.com • satakunnankansa.fi • rantapallo.fi • askelterveyteen.com • muropaketti.com • vuokraovi.com • menaiset.fi • kotiliesi.fi • e-kontakti.fi • talouselama.fi • kinuskikissa.fi • radionova.fi • tilannehuone.fi • esaimaa.fi • kouvolansanomat.fi • nettivene.com • soppa365.fi • ruutu.fi • helsinginuutiset.fi • cnn.com • iskelma.fi • kodinkuvalehti.fi • meillakotona.fi • savonsanomat.fi • jamsanseutu.fi • wordpress.com • hellapoliisi.fi • facebook.com • jamsanseutu.fi • nettimokki.com • pelikone.fi • linkedin.com • uutisvuoksi.fi • kuntoplus.fi • fonecta.fi •  etlehti.fi • talkbass.com • apu.fi • lily.fi • iltv.fi • mtv.fi • mynet.com • tiede.fi • hyvaterveys.fi • meidanperhe.fi • weather.com • time.com • valitutpalat.fi • 1001pelit.com • deitti.net • marmai.fi • radiocity.fi • hintaseuranta.fi • ebookers.com

Paljonko XBuy-kampanja maksaa? 

Mainospaikat eri medioihin ostetaan huutokaupassa, jolloin hinta määräytyy kulloisenkin kilpailutilanteen mukaan. Määrittelemme aina mainosten näytöille ja kampanjakokonaisuudelle kattohinnat, jolloin kustannusten kanssa ei tule yllätyksiä. Mitä useamman kokoisia mainos- tai videobannereita kampanjassa on tarjolla, sitä paremmat mahdollisuudet on saada mainospaikkoja edullisempaan hintaan. Yleensä kampanjassa on 7-10 erikokoista banneria samalla viestillä. 

Esimerkkejä XBuy-kampanjan hinnoittelusta

XBuy-kampanjan hinta kohdennuksista, medioista ja kampanjamateriaalista riippuen on noin 2-25 €/CPM (CPM tarkoittaa hintaa, jonka maksat tuhannesta mainoksen näyttökerrasta). Mitä isomman summan olet valmis panostamaan kampanjaan, sitä laajemman näkyvyyden sillä saat.

Hintaesimerkki 1

Tässä hintaesimerkki Kixitin omasta XBuy-kampanjasta, jossa käytimme eri verkkomedioiden sivuilla näkyvää mainosvideota: 

  • Videobanneri 300 x 250 px

  • Kanavat: verkkomediat + erilaiset sovellukset, kuten pelit ja nettipalvelut

  • Kohdistus: 

    • Mikkeli ja ympäryskunnat, pienyritysten omistajat (CPM 12,50 €)  (CPM tarkoittaa hintaa, jonka maksat tuhannesta mainoksen näyttökerrasta)

Hintaesimerkki 2

  • 16 kpl kuvabannereita

  • Kanavat: verkkomediat

  • Kohdistus: Mikkeli

  • CPM 12,50 €

Kohdennettujen yleisöjen hyödyntäminen kampanjassa

Kauttamme saat kampanjan kohdennuksen juuri oikealle yleisölle. Kohdennus pohjautuu medioiden, tutkimuslaitosten ja yleisöjen rakentamiseen erikoistuneiden yritysten dataan ja se voidaan tehdä lukuisten kriteerien perusteella, kuten sijainnin, iän, kielen, kiinnostuksen kohteen ja työroolin perusteella.

Yleisökohdennusten hinnat ovat alkaen 1 € /CPM.  

XBuy-bannerikampanjan prosessi

Vaihe 1 - Suunnittelu 

Bannerimainoskampanjan sisältön, aikataulu, kohdennus, budjetti ja tavoite suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa.

Vaihe 2 - Kampanjan ilme 

Kampanjaan luodaan huomion kiinnittävät mainosbannerit kampanjailmeen mukaisesti. 

Vaihe 3 - Kampanjan luonti 

Kampanja rakennetaan ohjelmallisen ostamisen alustalle ja kampanjan luonnos hyväksytetään asiakkaalla. 

Vaihe 4 - Käynnistys 

Hyväksytty kampanja käynnistetään aikataulun mukaisesti pyörimään valituilla sivustoilla ja yleisöillä. 

Vaihe 5 - Valmista tuli 

Kampanjan päätyttyä asiakkaalle raportoidaan kampanjan tulokset. Pidemmän aikavälin kampanjoille teemme väliraportointeja. 

Meiltä mediatilaa ja näkyvyyttä yhdellä kampanjalla

Lue lisää digimainonnan mediatilan ostamisesta ja kampanjavaihtoehdoista.   

Tapahtumamarkkinointia verkossa, printissä ja kadunvarsilla

Lue referenssi

Brändiuudistuksen lähtökohtana inhimillisyys ja monipuolisuus

Lue referenssi

Laajaa näkyvyyttä monipuolisilla markkinointitoteutuksilla

Lue referenssi

Tilaa uutiskirje

Uutiskirjeemme tilaajana pysyt ajan hermolla toimistomme ajankohtaisista asioista ja vinkeistä.